wtorek, 13 kwietnia 2010

Zmienić Świat





Obrazy na litych deskach sosnowych i dębowej z korą pt POKÓJ. Często je powtarzam w różnej wersji kolorystycznej, malowany ręcznie w technice akrylowej. POKÓJ I MIŁOŚĆ. Wiele osób w ten sposób je odbiera.
Wydaje mi się że w chwili obecnej to najlepszy czas na milczenie i spojrzenie w głąb siebie.
















ZMIENIĆ ŚWIAT PRZEZ ZMIANĘ SAMEGO SIEBIE


Pewien Sufi opowiada o sobie samym:
Za młodu byłem rewolucjonistą i moja modlitwa
wyglądała tak: ,,Panie daj mi siły,
żeby zmienić świat"

W miarę jak stawałem się dorosły i uświadomiłem
sobie,że minęło mi pół życia, a nie zdołałem
zmienić ani jednego człowieka, zmieniłem moją
modlitwę i zacząłem mówić:
,,Panie udziel mi łaski ,
by przemienić tych,
którzy się ze mną kontaktują.
Choćby tylko moja rodzinę
i moich przyjaciół.
Tym się zadowolę."
Teraz kiedy jestem stary i moje dni są policzone,
zacząłem rozumieć , jaki byłem głupi.
I moja jedyna modlitwa jest taka:
,,Panie udziel mi łaski ,
bym sam się zmienił"
Gdybym tak się modlił od początku,
nie zmarnowałbym życia.

Wszyscy myślą o zmianie ludzkości,
Prawie nikt nie myśli o zmianie samego siebie.

PRAWDZIWA DUCHOWOŚĆ

Zapytano raz mistrza:
-Co to jest duchowość?
-Duchowość-odpowiedział-to jest to,
co pozwala człowiekowi osiągnąć
wewnętrzną przemianę

-Jeśli zaś ja stosuję metody tradycyjne,
jakie przekazali nam mistrzowie,
czy nie jest to duchowością?

-Nie będzie to duchowością,
jeśli dla Ciebie nie spełnia tego zadania.
Koc nie jest kocem, jeśli Cię nie grzeje.

-Znaczy to że duchowość się zmienia?

-Ludzie się zmieniają, a również ich potrzeby.
I tak, co kiedyś było duchowością, już nią nie jest.
To,co często uchodzi za duchowość ,
jest jedynie powtarzaniem dawnych metod.

Ubranie trzeba kroić na miarę człowieka, a nie człowieka na miarę ubrania.

Cytaty z książki Anthony de Mello pt. ,,Śpiew ptaka"

3 komentarze:

  1. O dzięki Ci za te słowa....jakże inne od tych komentarzy: http://rybiooka.blogspot.com/2010/04/430-przedtswienie-musi-trwac.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Panie udziel mi łaski
    bym sam się zmienił...........

    OdpowiedzUsuń
  3. Uziemiona chorobą czytam właśnie "Śpiew ptaka". Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w wolnej chwili do siebie http://zielonooka-nuria.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń